سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیب یابی داکت اسپلیت

 

سرویس و تعمیر داکت اسپیلت

سرویس، تعمیرات و شارژ گاز داکت اسپیلت جزء خدماتی می باشد که با شروع فصل گرما با تقاضای زیادی روبرو می شود. انتخاب یک تعمیرکار داکت اسپیلت مناسب در صرف وقت و هزینه برای انجام تعمیرات داکت اسپیلت می تواند کمک زیادی به شما بکند  .

روزانه به خصوص در فصل تابستان مشتریان زیادی با مشکلات داکت اسپیلت روبرو می شوند. ما در اینجا قصد داریم تا مشکلات شایع داکت اسپلیت را با هم مرور کنیم

·        داکت اسپلیت باد گرم می زند.

·        فیلتر داکت اسپیلت کثیف شده است.

·        پرتاب باد داکت اسپیلت کم شده است.

·        از پنل داخلی داکت اسپیلت آب می چکد.

·        کندانسور داکت اسپیلت صدای زیادی می دهد.

·        پنل خارجی یا داخلی داکت اسپیلت برفک زده است.

نحوه شستشو و سرویس داکت اسپیلت

سرویس و شستشوی داکت اسپلیت شامل دو مرحله می باشد که عبارت است از؛ در مرحله اول پنل داخلی داکت اسپلیت شستشو و تمیز می شود و در مرحله دوم پنل خارجی داکت اسپلیت سرویس می شود.

با انجام به موقع سرویس داکت اسپیلت می توانید از خسارات سنگین به دستگاه که نیاز به تعمیرات داکت اسپیلت با هزینه سنگین دارد جلوگیری کنید.

شارژ گاز داکت اسپیلت

مقدار شارژ گاز داکت اسپیلت باید هر چند وقت یک بار قبل از آن که کمبود آن سبب عیب در دستگاه شود توسط یک تعمیرکار یا تکنسین کولر گازی اندازه گیری شود تا در صورت نیاز به آن گاز زده شود.

اگر مقدار شارژ گاز داکت اسپیلت از حد طبیعی کم تر شود باعث می شود:

·        پنل داکت اسپیلت یخ بزند.

·        داکت اسپیلت باد گرم بزند.

·        کمپرسور داکت اسپیلت بسوزد.

·        کمپرسور داکت اسپیلت کار نکند.

·        کندانسور داکت اسپیلت صدای زیاد بدهد.

انواع شارژ گاز داکت اسپیلت

مقدار گازی که داکت اسپیلت زده می شود بستگی به نیاز دستگاه دارد که شارژ گاز تکمیلی انجام می شود و یا شارژ گاز کامل انجام می شود و قیمت شارژ گاز داکت اسپیلت نیز بستگی به مقدار گازی که به دستگاه زده می شود دارد.

بهتر است هر سال هنگام سرویس داکت اسپیلت از سرویس کار داکت اسپیلت بخواهید تا مقدار گاز دستگاه را نیز اندازه گیری کند تا در وسط تابستان یا زمستان نیاز به تعمیرات داکت اسپیلت نداشته باشید.

نکاتی در مورد عیب یابی داکت اسپلیت

اسپلیت خنک کننده های هوا خنک برای استفاده از گاز های گرم استفاده می شود. در داکت اسپیلت های بزرگ، یک فن برای فشار دادن یا کشیدن هوا از طریق کندانسور استفاده می شود. اما مدل های کوچک تر معمولا به گرانش بستگی دارد تا هوا را پخش کند.

بخار گرم که باید از طریق یک سری لوله های مسی ساخته شود. خواهان نیرو را برای گردش در اطراف لوله و این هوا گرما را از بخار حذف می کند. میعانات حاصل سبب تخلیه لوله ها به یک مخزن یا خروج از آن می شود.

لازم به ذکر است، خازن ها می توانند برای یک یا دو مرحله طراحی شوند. در حالی که کندانسور دو مرحله ای کارآمد تر است، این نیز گران تر است پس در تعمیر داکت اسپلیت به این نکات دقت کنید و این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید.

خازن ها در نیروگاه ها برای مخلوط بخار اگزوز از توربین استفاده می شود. آن ها همچنین در کارخانه های تبرید برای مخلوط کردن بخار های خنک کننده مانند آمونیاک یا هیدروکربن های فلوراید و در صنایع نفت و صنایع شیمیایی برای مخلوط کردن انواع بخارات شیمیایی استفاده می شود. نوعی از خازن دارای طراحیV-type است که در تاسیسات تبرید و داکت اسپلیت استفاده می شود. این کندانسور دارای باله آلومینین است و شکل V بهینه شده سبب انتقال حرارت عالی با شارژ مبرد می شود.

مزایا و لزوم تعمیر داکت اسپلیت

·        نصب آسان

·        نیاز به آب ندارد.

·        تامین مناسب هوا تازه نیاز است.

·        در عملیات بزرگ فن ممکن است بلند باشد.

·        متوسط ??جریان هوا، پس هوا منجمد نخواهد شد.

·        به دلیل آب کنسانتره، در دمای پایین کار خطر انجماد است.

·        تغییرات دمای هوا می تواند موجب تغییر فشار فشار کنسانتره شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع سیستم های گرمایشیو شرمایشی و نحوه تولید آن ها و همچنین اطلاع از قیمت داکت اسپلیتبه وب سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

داکت اسپیلت